Kort uppdatering!

Hej! Inga bilder idag tyvärr, men den här veckan kommer bloggen (förhoppningsvis) explodera med bilder och inspiration och bara blomma ut, innan den vissnar något till hösten. Elsa fyller ett år om en vecka, och på söndag är det kalas. Vi blir typ en del folk, plus kanske fler, så ja, den här veckan kommer att vara så intensiv den kan bli med en liten prutt vid min sida som hjälper mig.
Som det ser ut nu så är det som ska bakas detta:
Cupcakes
Budapestrulle
Marängbakelser
Tvåvåningstårta (med babblarna)
Småkakor

På måndag är det ju hennes födelsedag och då ska man också få tårta! Jag har 10-centimetersformar så hon kan få en alldeles egen!
Jag vet inte riktigt vad jag hade tänkt för smaker, utom på den klassiska budapestrullen och marängbakelserna med mörk chokladfluff. Jag spånar på björnbär. Men vart? Och om det är i tårtan, till vad?

Jag hade tänkt att göra en vanlig gräddtårta och använda grästyll och färgad grädde som täcker tårtan men nu vill jag hellre ha en marsipantårta. Det är finare. MEN dekorationerna tänkte jag ta i sugarpaste (pga pris). Det är ju redan grädde överallt annars. Så nån fluff/mousse i tårtan och sen spackla med vanlig frosting kanske? Jag får bolla med Malin imorgon. Så mycket som flyger genom huvudet. Vad ska man ha för kombo på cupcakesen? Ska jag testa mina trefärgade tyllar? Vilka småkakor ska vi ha? Hur ska vi dekorera? Jag måste köpa presentpapper! Undrar om jag får någon lön denna månaden?
Ja, ni fattar.
Imorgon ska jag skriva ner schema för när jag ska baka vad, och på lördag ska jag dekorera lägenheten! Veckan som kommer är alltså i princip städning och bakning. Och baka med Malin. Jag börjar i köket imorgon. Och slutar röka. Vårt sovrum går nog fortast så det kan man ta efter.
Ursäkta brainstormen. Småkakor ska vi ju också välja. Nåja, uppdatering kommer, det kommer vara asmycket inlägg denna veckan! Förhoppningsvis. Håll ut!

Kommentera här: