Star Wars-kakor!

Nu har jag äntligen fått hem mina utstansare, om det heter så. Med Star Warsmotiv, självklart var jag tvungen att testa dem idag! 
Jag kommer inte att dela med mig av receptet för det sög. Osäker på om jag ens kommer prova fler recept från den boken, två av två recept jag provat har varit värdelösa och svårarbetade. Så inget recept. Men ta vilket recept ni vill på kaksmet, helst kakor som gräddas under kort tid som man kan trycka in mönster i utan att de reser sig eller smälter ut. Jag delade sedan degen i fyra delar och färgade dem i guld (C3PO), svart (Darth Vader) och grönt (Yoda) och lät en vara naturligt gyllenbrun (Chewbacca). Sen in i vår ugn som redan gräddar ojämnt. Kakorna skulle vara inne i 15 minuter, men efter 5 minuter var redan några svarta, så jag hoppas att Rikshem och Electrolux kommer imorgon, annars får maken ringa. De skulle komma ut vecka 27, vilket det är nu. 
 
Nog med tjafs, här kommer bilder! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Imorgon ska jag baka minibanoffees, och se om det blir gott. Annars slänger jag boken åt helvete. 
Trevlig helg! 

Kommentera här: